Psoriasis koskettaa

KESKI-SUOMEN PSORIASISYHDISTYS RY

Puheenjohtajan tervehdys 2021

Hyvä jäsenemme!

Olin positiivisesti yllättynyt, kun minua viime vuoden lopulla pyydettiin astumaan yhdistyksemme puheenjohtajan tehtävään. Tässä yhdistyksessä on tehty hienoa työtä meidän psoriaatikkojen tueksi. Iloisena voin todeta, että vaikka roolitus yhdistyksen hallinnossa on nyt vaihtunut, toiminnan ydin pysyy samana ja tutut yhdistysaktiivit ovat edelleen toiminnassa mukana.

Koronan pitäessä meitä edelleen otteessaan, tulee alkanut vuosikin olemaan edeltäjänsä tavoin poikkeuksellinen. Yhdistystoiminta, ja meidän yhdistyksemme kulmakivi vertaistuki, on siirtynyt entistä enemmän verkkoon. Digiloikasta huolimatta tulemme jatkossakin järjestämään jäsenillemme kohtaamisia myös kasvokkain heti kun se on mahdollista. Vaikka yhdistyksemme kotipaikka on Jyväskylä, olemme koko toimialueemme yhdistys. Pidän tavoitteenani tavoittaa, tukea ja kuunnella entistä enemmän jäseniämme myös toimialueemme reunoilla. Me olemme kaikki toisillemme tärkeitä. Jäseniemme toiveet, ajatukset ja ideat otamme ilolla vastaan niin puhelimitse, sähköpostitse kuin Facebook -sivujenkin kautta.

Otetaan nyt kevään tullessaan tuoma valo ja lämpö ilolla vastaan. Raskaan talven jälkeen kesä tuo meille monille helpotuksen myös psorin kanssa elämiseen.

Tero Parkatti | puheenjohtaja

Vuoden 2021 tapahtumat löydät täältä (klikkaa otsikkoa)

Valohoitolamppujen-ja kampojen vuokraus:

Laitevuokra on jäseniltä 6 €/viikko ja ei jäseniltä 12 €/viikko. Vuokraajan on esitettävä lääkärin hoitomääräys valohoidosta. Laitteita voi tiedustella seuraavilta henkilöiltä:

• Muurame Kari Rantanen puh. 050 527 6311
  • Keuruu Päivi Tuomaala puh. 040 753 0783
  • Äänekoski Aune Salo puh. 040 568 4056
HUOM! Yhdistyksen jäsentiedote toimitetaan ensisijaisesti sähköpostilla. Paperisen jäsentiedotteen saavat jäsenet, joilla ei ole sähköpostiosoitetta tai ne jotka erikseen sen haluavat.

Jäsenedut:

Yhdistys tukee jäsentensä aurinkopainotteista sopeutumisvalmennusta (Psoriasisliiton kautta) tai omaa hoitomatkaa, joka kestää vähintään kaksi viikkoa ja matkakohteessa on aurinkoa sekä meri. Tukea (75 €) maksetaan hakemuksen perusteella kahdeksalle jäsenelle/vuosi. LANUPSO:n koulutuksiin osallistuville jäsenperheille korvataan matkakulut. Tämä tuki maksetaan vuosittain neljälle hakijalle.

Vapaamuotoiset hakemukset osoitetaan K-S:n Psoriasisyhdistys ry:n hallitukselle. Hakemuksen liitteeksi vaaditaan matkan maksukopio sekä Psoriasisliiton kautta myönnetyn matkan valintapäätös. Hakemus toimitetaan sähköpostilla puheenjohtajalle tai sihteerille.

Katso myös Psoriasisliiton jäsenedut Ihonaika-lehdestä tai nettisivuilta www.psori.fi

HALLITUS

• Puheenjohtaja Tero Parkatti puh.  050 3840498